Alla inlägg under mars 2011

Av Britt-Maries Nallar&Ting - 23 mars 2011 13:48

Hej på er!

 

Nu har jag varit i farten och sytt inte mindre än 3 fårskinnsnallar sedan jag bloggade sist. En svart och två vita, samtliga finns nu till försäljning inne på butik Almamia i Sundsvall. En av dem har jag virkat en liten sjal till, och det är den jag visar upp här för er idag!


  

Nalle i vitt fårskinn från Hälsningland, tassar av vitt renskinn. Ledade armar, ben och ledat huvud. Stoppning av ull. Nos av garn. Dragfasta ögon. Sjal virkad ullblandat garn. 925 SEK (+ ev. frakt).


Vi hörs snart igen!  På återseende!   

/ Britt-Marie och nallarna

Av Britt-Maries Nallar&Ting - 7 mars 2011 20:57

Halli-Hallå!

Det har tillkommit ett och annat tillskott i nallegänget! De senaste filurerna är 2 till antalet och är näst intill tvillingar. De är handsydda (det är alla mina nallar) i vit syntetpäls har ledade armar och ben och ledat huvud. Just de här är lite speciella eftersom de är ganska stora, ca 60 cm från tass till huvud!    De finns snart på min hemsida (www.nallarochting.se) och går att beställa, från och med torsdag denna vecka så finns de också inne på Almamia i Sundsvall.   


Här kommer bilder på dem!       


Den här herrn har jag stickat en halsduk åt, garnet finns att
köpa på Almamia (i flera olika färger).  


Eftersom han såg så dåligt så har han fått glasögon!   
Jag har också virkat honom en tröja i vinrött och grönt.
(Ej samma sorts garn som ovan).



Vi hörs snart igen!   

/ Britt-Marie och nallarna


Presentation


Välkommen till bloggen för Britt-Maries Nallar&Ting! Se er omkring och kontakta mig vid funderingar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards